خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

 راهبردهای مقام معظم رهبری برای همه مسئولین و مردم یک درس است

همدان-امام جمعه شهر بهار با بیان اینکه این راهبردهای مقام معظم رهبری برای همه مسئولین ما و آحاد مختلف مردم یک درس است، گفت: راهبرد اول تقویت اراده ملی برای حل مشکلات کشور و باور داشتن به جوان‌هایمان است.
کد خبر: ۹۵۰۷۸۷۵
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بهار با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: خداوند متعال تمام موجودات را هدفمند خلق کرده است و اشرف مخلوقات را خدای متعال انسان قرار داد و تاج خلیفت الهی را بر سر انسان نهاد.

وی افزود: این انسانی که هدفمند است، سکون مایه هلاکت و نابودی است و این انسان دائم باید در حرکت باشد و مسیر حرکت انسان به طرف خداوند متعال باشد و نباید انسان را چیزی متوقف کند و لازمه این حرکت انسان باید منطقی و منطبق با فطرت باشد.

امام جمعه شهرستان بهار گفت: قرآن حقیقتی است که معجزه خالده است و باید دست انسان از قرآن کوتاه نباشد و در این حرکت از سنت نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) استفاده کند و اگر انسان پوچ و بی هدف زندگی کند، این انسان دچار یأس و نا امیدی می‌شود و لازم به ذکر است که یکی از آسیب‌های مسیر انسان همان دنیا است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم ایمان را ببینیم، ایمان را بعضی اشخاص نبینیم، ایمان را در عید فطر و اجتماعات عظیم نمازگزاران ولایتمدار ببینیم؛ نماز عید فطر تجلی ایمان، اعتماد و باور است، وقتی در کنار هم جمع شوند این تجلی حقیقت اعتماد و ایمان است.

مصباح با تقدیر از حضور پرشکوه مردم فهیم و ولایتمدار در نماز عید فطر گفت: حضور مردم شریف و ولایتمدار شهر بهار در نماز عید فطر شور آفرید؛ نماز پرشکوه جمعه عید فطر در تهران برگزار شد و سيل عظیمی که مردم جمع شدند نماد ایمان و ولایتمداری ما و نماد انسجام و وحدت ملت است.

وی بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در دو حکمت از خطبه عید فطر فرمودند که اتحاد و همدلی و پرهیز از حاشیه، آنچه که کشور و مملکت ما را پیش می‌برد اتحاد، انسجام و وحدت است که باعث می‌شود انقلاب ما راهبرد برون رفت از بعضی مشکلات برای او ترسیم شود، حاشیه‌ها غفلت است و بعضا جهل مرکب است که انسان را از حقیقت‌ها غافل می‌کند و باید حواسمان باشد.

امام جمعه شهر بهار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حسینیه امام (ره) مبنی بر راهبرد مهم و تقویت جبهه مقاومت در عرصه‌های داخلی و خارجی تصریح کرد: بشار اسد مدیون جبهه مقاومت است و این مکتب حاج قاسم است.

وی با بیان اینکه این راهبردهای مقام معظم رهبری برای همه مسئولین ما و آحاد مختلف مردم یک درس است، ابراز کرد: راهبرد اول تقویت اراده ملی برای حل مشکلات کشور و باور داشتن به جوان‌هایمان است و در عرصه‌های مختلف خوب درخشیدیم و در بعضی عرصه ها خود دشمن انگشت به دهان مانده که چطور ایران توانسته به این حد فناوری برسد که تقویت اراده ملی و بومی است.

مصباح با اشاره به راهبردهای مورد تأکید مقام معظم رهبری گفت: راهبرد اول تقويت اراده ملی و بومی است، دوم همکاری، همدلی و هم افزایی بومی است و سوم تمرکز جمعی و حمل مسائل و پرهیز از هر گونه حاشیه است.

وی خاطرنشان کرد: بیانات مقام معظم رهبری مصداق بارز زیست مهربانانه مردم در کنار هم و متحد و منسجم است چراکه تمام مشکلات با همدلی حل می‌شود؛ راهبرد دشمن تفرقه افکنی است و این دشمن می‌خواهد مردم به جان یکدیگر بیفتند و از حقیقت غافل شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات